アディー調波8 ・ HARMONICS of ADDEY 8
石川源晃著
占星学を予測占いの「当てものの道具」と考える人々にとっては、人物一生の記録に残る社会的な
事件と第9調波の関係が判明しても、興味を引かないでしょう。しかし、占星学が単純な「当てもの」ではないということを研究する
研究者にとっては、価値がある表示になります。
For the most people who
are interested in the astrological prediction in comparison to a lucky chance obtained by gambling machine, the indication of
harmonics of Addey might not give any interest aroused. Instead, the harmonics of Addey will be useful for the series study of
astrology in exploring hidden reason of mechanism of astrology long lurked.
アディー調波は素数(3、5、7、11、13、17、19など)を重要に考えます。数字10を
人間が生前に遣り残したものを表現すると考えます。そして、数字10のすぐ次の数字11の調波は
人間の努力が直接及ばない身近な問題を表現するものと考えます。この場合、数字11は数字10を
わずかに超過をしているので、アディーの第11調波の特徴はたとえば、人間の健康に関する事柄では、
酒の飲みすぎによるアルコール中毒症の患者や自然現象では、地殻の過剰な移動による地殻変動型の
地震の表示などが考えられます。
Prime number such as 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, or else will indicate a primary importance in action.
According to Addey, the numeral ten will represent a matter left after the person has passed away
and the numeral eleven must indicate any matter that has exceeded slightly beyond the limit.
For instance in human disease, such as a person in alcoholics will be the case. This author also
ask the students to study the Eleven harmonic chart of Addey for the cases of earthquakes on the
tectonic crustal excess movements induced.
アディーの第6調波は人間の運動リズムを表現しますから、その2倍のアディーの第12調波は宇宙の
リズムを表現します。占星学が天空の多数の星座から選んで12個を使用しているのも、1年に新月
が13回あるのに1年を12月に分けるのも、午前と午後を12時間にしたのも、古代シュメール人の
歴史的伝統があるのですが、数字12が宇宙の理を表現するのに適しているからなのです。そして、数字12の
すぐ次の数字13は宇宙の理論を超えるもので、天才的な能力や霊感や千里眼の能力を表現します。
12サインを使用する占星学は宇宙の理論であり、数字13のオカルト的な超自然現象ではないのです。
アディーによれば、レオナルド・ダウィンチの出生図の金星と土星が第13調波でコンジャンクションになり、
モーツアルトの第13調波にも金星と土星のコンジャンクションがあります。(調波・占星学入門246ページの注参照)
As the Sixth harmonic of Addey has indicated the rhythmical motion of a person, the Twelfth
harmonic of Addey will indicate the rhythms of universe. We have traditionally inherited from
the civilization of ancient Sumerian people
for the use of numeral twelve formatted. We employ
twelve zodiac signs selected out of many sets of constellation found in the sky observed. We use
twelve months out of thirteen new Moons in a year. We use twelve hours in the morning and
in the afternoon without having any reason settled. These all come from the rhythms of universe.
The numeral thirteen is just beyond the numeral twelve. Thus the Thirteenth harmonic of Addey
will indicate the supernatural knowledge such as found in either the ingenuity of a person or
the ability of clairvoyance or the born talent of inspiration performed.
Therefore, as far as the
astrologers have employed twelve signs we see astrology is based on the rhythms of universe
and the astrology is not based on the occultism of supernatural knowledge debated. According to
Addey, Leonardo da Vinci has a thirteenth aspect between Venus and Saturn. This combination is
also found in the thirteenth harmonic of Addey made for Wolfgang Mozart.
アディーが死去した1982年から5年後の1987年に新しい科学のカオス物理学の解説書が
ペンギン・ブックから発行されたのですから、調波占星学が研究された時代にはアディーもその協力者たちも
新しい物理学の内容を殆ど知りませんでした。さらに、筆者石川が新しく提唱している有効数字の限界
についての認識もアディーにはありませんでした。ですから、数字13以上の高い倍率のアディー調波の不安定さ
については、当時の誰も予想をしませんでした。現在でも、天体の位置を細かい数字までも計算をすることが
正しいと考える人が多いのですが、計算には限度があるのです。
Popular book of new CHAOS physics
written by Games Gleick was published by Penguin Books in 1987
that was some five years after the death of Jon M. Addey. Therefore, Addey and his collaborators would
have almost few knowledge on new CHAOS physics developed. Further more, they could not as yet
recognize a bland new proposal made by this author or Ishikawa on the limit of astrological calculation.
Thus the problem incurred in the stability of figures calculated at the higher harmonics of Addey such as
found in the Thirteenth harmonic and higher octaves would not be discussed in those days when the most
people were only looking for the precise calculation was the best technique in the study of astrology.